söndag 7 september 2008

Ordning och reda

Idag tog jag mig äntligen tid till att städa min flugbindarhörna. Det är något jag inte prioriterat den senaste tiden och det behövdes verkligen. Det låg halvfärdiga- och misslyckade flugor överallt på hyllorna. En del åkte i cyliderarkivet medan andra samlades ihop för att göras klara. Även CD-skivorna fick en ny förvaringslats, en Bennohylla direkt från IKEA. Instoppade i bokstavsordning för att lättare hitta det jag vill lyssna på. Tyvärr så blev den full direkt, så jag får väl skicka min kära sambo på en ny tur till närmaste IKEA-varuhus. Nu är det i varje fall klart för att binda upp nya flugor och digga skön musik.



Har lagt till en ny läsvärd blogg. Harrvak och Gäddbett heter den. Patrik, som ligger bakom den, har ägnat många år åt att fiska i mina "hemmavatten". Läs och titta på hans fina bilder och berättelser från, framför allt ,Storån.

Måste korrigera uppgifterna om Kvissleströmmen, för september, som jag nämde i ett tidigare inlägg. De har gjort om reglerna där för i år. Man får bara fiska uppe i Ockesjön och i nedre delen av strömmen. Detta för att öringen ska få leka ifred. Man har nämligen upptäckt att en del öringar leker där och nu har man lagt ut tontals med lekgrus åt den.

Det verkar även som Undersåkers FVO har ändrat i sina regler och förlängt fiskestoppet t o m 1:a november. Tidigare fick man börja fiska där igen den 1:a oktober.

1 kommentar:

Lunkan sa...

Japp det är verkligen en soppa med alla olika FVO i Indalsälven och att de inte kan ha åtminstone samma regler.

Lunkan