torsdag 25 september 2008

Havsöringsflugor

Igår skickade jag iväg ett dussin streamers till Hallstavik. Det är Patrik, han bakom bloggen Harrvak och Gäddbett, som vill prova mina kreationer på Roslagens havsöringar. Efter hans önskemål om färger och storlekar färdigställde jag hans flugor häromdagen och nu borde postverket ha levererat dem till honom.
Det ska bli spännade att få höra om öringarna där nere har samma fina smak som sina kusiner i Västjämtland.


Idag på eftermiddagen gjorde jag ett besök på Sportkällarens utförsäljningen i Åre. Jag blev lite förvånad när jag klev in i affären och fann att alla fiskegrejer nästan var slutsålda. Det måste ha varit en väldig rusch där när de öppnade och Lunkan har förmodligen haft en hektisk eftermiddag. Jag hittade i varje fall en sak jag var ute efter, ett par polaroidglasögon från Loop. Några andra småsaker åkte också ned i kassen. Det var ju nästan "gratis", 70 % rabatt.
Till helgen planerar jag att besöka någon tjärn igen. Fast det beror på vädret. Prognoserna förutspår stormvindar till lördag och söndag. Vi får se hur det blir med det. SMHI´s webprognos skiljer sig en del från den i Rapport och TV4-Nyheterna. Blir det något fiske kommer ni att få läsa om det här.

1 kommentar:

Patrik sa...

Hallå där Stig!!

Idag var posten nådig och lämnade efter sig bara bra post.
Flugorna anlände idag!

Riktiga små godingar.
Detta blir mums för hungriga blänkare i sen hösten.

//Bara Gott - Patrik