onsdag 13 augusti 2008

Kvällsfika



Kvällsfika kan man göra på många sätt. Jag valde att fylla termosen, göra några mackor och tråckla mig i vadarna. Färden styrdes västerut, fast bara i några kilometer, temp mätaren på bilen hann knappt röra sig. Jag valde ett ställe som de flesta åker förbi fast det syns från E14. Mitt mål var att reka lite, vet att andra fått fisk här, och få lite frisk luft och kaffe på kvällskvisten. Målen uppfylldes till punkt och pricka, även om jag inte fick känna några ryckningar i spötoppen, fast idag gjorde det detsamma. Detta kan man väl kalla livskvalitet. Åk runt husknuten och du har chans att fånga, i detta fall, öring eller harr, i en oreglerad älv. Nu börjar planeringen inför helgens fisketur. Ska åka till en å i fjällvärlden, om allt går som planerat. Med småbarn hemma får man ibland göra helomvändningar i sin planering. Mer om detta kommer i längra fram i nya inlägg. Som en aptitretare kan jag visa hur det ser ut där. Inte så tokigt va ?



Slutligen kan jag tillägga att några av mina flugor finns ute på auktioner på Tradera nu. http://www.tradera.com Är du nybörjare inom flugfisket finns det möjlighet till ett riktigt fynd där. Där fins också mina välbeprövade streamers. Välkommen med bud. Mitt säljnamn , alias, där är stfiske.

2 kommentarer:

Vår Utsida sa...

Det var en tjusig liten å. Tyvärr hittade jag inte igen dig på Tradera...

Stig Torniainen sa...

http://www.tradera.com/category.aspx?catid=250209

Här finns dom med sluttid 17 aug kl21.10

Välj Sport&Fritid sen Fiske och sist Flugor

//Stig