torsdag 14 augusti 2008

Förberedelser



Kvällen har ägnats åt fjällförberedelser. Det är mycket som skall gås igenom och packas. Tältutrustning, fiskegrejer, mat och en massa småprylar som pannlampor och extra batterier.
Mitt enmanstält har blivit luftat och kollat så det tål regn, det har ju legat i källaren sen förra sommaren. Vore surt i dubbel bemärkelse om det hade blivit hål i det. Det är ett Ferrino Light och väger bara ca 1,5 kg. Det negativa är att det så trångt att det i princip bara duger att ligga och sova eller vila i. Det positiva är att det är så litet att man kan slå upp det under en gran så den mest nitiske fiskekortskontrollant inte hittar det....nä skämtade bara, i varje fall när det gäller andra halvan av meningen.




Har bundit några ministreamers som ska testas i helgen. Kan tänka mig att de ska funka i en liten å om öringen inte riktigt är på hugget. Det är några minizonkers och minibaitfish bundna på en kortskaftad Kamasankrok i strl 10. Så nu är flugaskarna fulladdade och linan rengjord. Flugorna ligger för övrigt på en kanon CD. Har ni inte den så se till att den snart finns i er samling. En av Blackmores sista spelningar med Purple innan han lämnade dem för gott ( ? )


Tittade nyss på Mittnytts väderprognos, och äntligen, äntligen var meterologen Jannicke Geitskaret tillbaka. Hon är helt klart min favorit. Varför ? Hon kommer alltid med bra väder såklart ! Så även denna gång. Uppehåll och sol fredag och lördag och eventuellt någon skur på söndag. Ser lovande ut. Nästa rapport kommer inte förrän på söndag kväll och jag hoppas att det bara blir positiva upplevelser att förmedla. Till sist undrar jag om det är nån som kan tala om vad det är för nåt som pågår i Peking som upptar all tid i media ;-)

3 kommentarer:

Lunkan sa...

I Peking är det VM i Vårrulle. :-)

Har precis kommit in från en tur till Storån. Det var fortsatt trögt och mina gäster fick ihop 2 öringar och 1 harr. Alla i mindre storlek.
Själv fiskade jag en kvart och hade en bättre fisk uppe till flugan på nedre nacken men den tog inte.

Skittfiske i helgen.
Själv beger även jag mig till fjälls men längre västerut. Vi tar en avstämmning på söndag.

Lunkan

Vår Utsida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vår Utsida sa...

Peking? ;) Skitfiske...