fredag 8 augusti 2008

Black Night

Vad gör man som småbarnsförälder en fredagskväll när barnen har somnat efter Bolibompa ?

Själv valde jag att gå en trappa ner till min flubindarhörna och binda några Zonkers och lyssna på 70-tals hårdrock. Kvällens val blev Rainbow´s första från ´75. Till tonerna av Ritchie Blackmore´s gitarrspel sätter jag mig vid städet. Jag har en idé om en svart
Zonker med hackel av hjorhår, för att flugan ska föra mer "oväsen" i vattnet. En fluga för nattfisket. Då är svart färgval nr 1 på flugor, de syns tydligast mot natthimlen, ur fiskens perspektiv.
Provade en sådan häromkvällen i Duved med några öringar som resultat. Var inte nöjd med hacklet så nu binder jag ett par med lite tjockare hackel. Tills vidare får de arbetsnamnet "Black Night". Ett passande namn, både till när de ska användas och till musikvalet. Av bara farten tillkommer ett par grizzlybruna också, en färg som brukar leverera. I helgen ska de komma i närkontakt med öringarna.

1 kommentar:

Jonas sa...

Fick fyra öringar, största på ett kilo, på ST-Zonker i Gåshöljan för två veckor sen. Farsan var med och fick ingenting ;)
// Jonas