onsdag 6 augusti 2008

En Zonker i natten

Igår kväll gjorde jag ett besök till Duvedsälven. När jag kom fram såg jag ett bättre vak
några meter ut. Jag knöt på en nymf och redan i andra kastet högg öringen.
Jag beslöt att behålla den eftersom den passar perfekt i röklådan.
På hårt tunnbröd och nersköljd med en kyld dryck.....mmmmmm.






Fortsatte fisket med nymfen men endast med småöringar som resultat.
Kylan kom sakta krypande vid 22-tiden, på med jackan och fleecemössan.
Några grillade Merguez-korvar med Jonnys senap nersköljda med kaffe
så var jag med i matchen igen. Fisket fortsatte nu med ST-Zonkers i färgerna
grizzlybrun och svart. Resultat, några öringar snäppet mindre än den första
som alla fick gå tillbaka för återväxt.
Strax efter midnatt gav jag upp. Då hade jag inte haft nån känning på länge och
ingen aktivitet syntes på vattenytan, vare sig av fisk eller insekter. Dessutom hade
kylan krypit innanför underställströjan. Måste komma ihåg en extra fleecetröja till nästa gång.
Vattennivån hade sjunkit rejält sen mitt förra besök här, nu är det lättvadat till alla
fiskeplatser i älven. Och som sagt, det blir rejält kallt när solen har gått ner.

Kom ihåg...bästa sättet att få fisk är att ha flugan i vattnet !



Inga kommentarer: