måndag 18 augusti 2008

Innovativ flugbindning eller lathet ?

Har en tid haft funderingar på att göra en förenklad Zonker, en variant av ett fungerande mönster. Ikväll avsatte jag en stund till det. Flugorna består bara av en vinge och ett hackel. Det blev en för lite djupare fisket, försedd med conehead, och gjord av kaninhårsremsor, sk zonker strips. Några strån Angel Hair ingår också, kanske mest för min egen skull, tveksamt om det gör någon nytta i mörkret. För det är då de är avsedda att användas. Den andra är gjord för att fiskas ytligare och här bytte jag till ett hackel av hjorthår.





Vad passar bättre än att presentera dem tillsammans med Sabbath´s debutalbum som också var mörkt och tungt, något världen aldrig skådat tidigare, men som blev en succé. Nu återstår att se om mina flugor går samma öde till mötes eller om de hamnar i nån låda med överblivna flugor. Nu återstår mindre än 2 veckor till fiskeförbudet. Än finns det tid till att kämpa med öringen. Faktum är att jag inte har rekordet för öring denna säsong i familjen, utan det har min 6-åriga dotter med en öring på 1,3 kg fångad i sjön Storsjouten. Det anmärkningsvärda är att hon fångade den på ett Rapala barnspö och en vobbler inköpt på Dollar Store i Strömsund. Det är inte alltid bäst grejer som tar de största fiskarna.


Nu hoppas jag på lite bättre väder de närmaste dagarna för att försöka bli bäst i familjen.

Inga kommentarer: