lördag 27 december 2008

The end of the julkoma

Igår på annandagen kändes min kropp riktigt förslappad. Dags att chocka den, få igång den igen. På med längdskidorna och efter ca 1 mils åkning, i sursnö, uppe i Hallskogen så var den med i matchen igen. Skönt !


På mailen har det ramlat in några flugbeställningar. Då vet jag vad jag har att göra på kvällarna och "slipper" TV-soffans Körslaget eller På spåret.



Nu ska jag binda upp ST-Epoxy´s och ST-Baitfish´s till beställarna. Jag har sagt det tidigare, det är roligt att mina flugor uppskattas. Så när min kära sambo sjönk ner framför TV´n, och barnen sov, gick jag en trappa ner och tog med mig lite kvällsfika, bestående av julmatsrester.



För att jaga bort "Nu är det jul igen" och "Räven raskar.." så satte jag på lite lila musik. Valet föll på "Live in Japan" från ´72. Tre fantastiska konserter från storhetstiden, varav det bästa finns utgivet i form av, inte helt obekanta, "Made in Japan".

Sådärja, då var man tillbaka i vardagen.

Nu på lör e.m har jag gjort en beställning av krokar och vingmaterial från en firma i det brittiska imperiet, Glasgow Angling Center. http://www.fishingmegastore.com/ De har verkligen ett megastort utbud och priset är ofta hälften jämfört med här hemma. Det enda kruxet är att frakten är dyr om man köper för mycket. Jag beställde så det blev ett "small item" och då hamnade frakten på £10. Annars blir den ca £27 och det är alldeles för dyrt, ca 300 kr ! Nu köpte jag för ca £30 plus £10 i frakt. För att jämföra vad det skulle kostat att köpa här hemma så gjorde jag en överslagsräkning och då blev summan ca 750 kr. Summa sumarum så tjänade jag en hel del. Visst är det underbart med internet ?

Inga kommentarer: