söndag 30 november 2008

Buy nothing day



Igår "firades" buy nothing day världen över hörde jag på radion på väg in till stan för att julshoppa. Stan i detta fall är Östersund. Där gick kontokorten varma och kontanter byttes mot varor, det var lönehelg, och jag tror inte att många visste vad den 29 november var för en dag. Jag gissar att årets jul kommer att omsätta lika mycket pengar som förra året, trots finanskris och besparingar. Själv drogs jag med i tempot en stund, tills jag hittat det jag letade efter, nya skidpjäxor till Lilltjejen. Sen blev det bara jobbigt med allt trängande och stressande folk. Min kära sambo älskar dessa situationer och jag gjorde mitt bästa för att inte bli allt för irriterad. Jag erkänner, inom detta gebit är jag chanslös mot henne.



På flugfronten har jag skapat några Heavymetalstreamer i en mindre modell, på krok strl 8. De kommer inte att sjunka lika snabbt som de större, men istället blir de desto mer lättkastade. Dessa och några andra kommer jag att lägga ut på Tradera. Den sensate tiden har mina flugor gått åt där som en kall Carlsberg i Sahara. Kanske julshopping ?



Förra veckan var det en dag som var speciell för mig och då fick jag denna bok av min familj. Har tyvärr bara hunnit bläddra i den lite, men gensat dök en idé upp som har med mjukhacklade nymfer att göra. Detta återkommer jag till längre fram i bild och text.


Inte hunnit, ja. Om ni tänker efter hur mycket fritid har vi egentligen ? Alltså tid då vi kan göra vad som helst, inget hushållsarbete eller lek med barnen. Det blir inte så långa stunder per dag va ?


Inga kommentarer: