torsdag 17 september 2009

Tiger Barred Zonker

Denna vecka har haft en otroligt jobbig inledning. Två personalmöten följt av två föräldramöten har gjort att kroppen , eller snarare knoppen, kännts som en urvriden disktrasa på kvällarna. Jag har inte ens orkat följa en av favoritserierna, Heroes, som TV4 fått för sig att visa varje kväll. Ikväll var inget inbokat och jag kunde softa framför Bolibompa med juniorerna. Skönt ! Efter två koppar Zoega och några rutor Marabou var den tidigare tröttheten som bortblåst och jag gjorde ett stopp vid bindstädet.


Ackompanjerad av Montrose, ett kultband från tidigt 70-tal, gjorde jag några Tiger Barred Zonkers. Smaka på de orden. Visst låter de grymma ? Resultatet ser du här:


krok: Kamasan B160 strl 6 med silver conehead

kropp: Ice Dub pearl
ribb: Lagartun silver fine
vinge och krage: Tiger Barred Zonkerremsa
flash: Angel Hair orange


Jag fortsatte med lite "löpande band bindning". 10 st Epoxystreamers gjordes halvfärdiga.


De är bundna på Partridge BMN krok i strl 12 och ska nu kompletteras med ett lager Wing´n´Flash till vingen i lämplig färg, ögon och epoxylim. Fast det spar jag till en annan dag. To be continued..........

2 kommentarer:

Lunkan sa...

Jag lägger durekt en order på 6 st Tiger Barred Zonkers.

Stig Torniainen sa...

Uppfattat !