lördag 26 september 2009

Bensindoft & Rock´n´roll

Det finns faktiskt mer i livet att glädjas åt än fiske, musik exempelvis. Kommer ni ihåg TV-serien Dallas och familjen Ewing ? Nu har Järpen fått en egen "oljefamilj". ( Hoppas liknelserna stannar där ). Det är min vän och f.d kollega Ove Wulff med familj som har tagit över driften av en mack här i byn. Så ser ni nån i cowboyhatt och med en cigarr i mungipan i bästa Clintanstil, ja då är det nog n´Ove. Idag var det nyinvigning på nämnda mack med diverse musikuppträdanden. Det är så att n´Ove är också Järpens egen gitarrhjälte, evigt ung, trots att hårfästet säger något annat.
Först ut var hans nuvarande band, med det passande namnet, Forever Young, som inte har något med 80-talsplågan som Alphaville gjorde känd. Nej, detta band spelar endast Neil Young låtar.





Han i mitten är Wulff Jr och honom kan ni snart se i TV-programmet Dansbandskampen där han kommer att spela i bandet Per-Gunnarz. Jag gissar att de kommer att att göra succé och jag uppmanar alla att ringa och rösta på dem. Så här låter de:







Dagen fortsatte med att en massa bandkonstellationer uppträdde. Som te.x bandet Intruder, som inte spelat tillsammans sen 80-talet. Kul att se dessa gråsprängda män rocka loss.


Nu är ju frågan om jag ska klippa mitt nuvarande bensinkort, som jag har på den konkurrerande macken, och skaffa ett nytt till rock´n´roll macken ?

4 kommentarer:

Tova sa...

Oj vad mycket nytt skvaller jag fick veta av att kika in i din blogg! Det där med Shellkortet blir verkligen nåt att fundera på.

Stig Torniainen sa...

Tova, på min blogg finns inget skvaller, bara ren och skär fakta :-)

bronco sa...

Det är ju tur att du rapporterar dessa nyheter från Järpen, nu kommer programmet Dansbandskampen få en helt annan prioritering... vilken kanal och när???

Stig Torniainen sa...

All nödvändig info finns här:
http://svt.se/2.97237/dansbandskampen_2009

Ladda mobilerna....