söndag 20 september 2009

En ny Tjärn


Idag gjorde jag en snabbvisit vid en tjärn jag inte besökt förut. Den har förbindelse med Vålån så fisk ska det finnas i den. Den är svårfiskad, speciellt för flugfiskare, eftersom det är tät växtlighet runt den och dessutom mycket växtlighet i vattnet. Ja, det ser ut som om den håller på att växa igen. Jag hittade en lucka i växtligheten där det gick att lägga ut flugan. Efter några kast försvinner min Elk Hair Caddis i en virvel, en öring har fattat tycke för min fluga. En stekpannefisk kan lyftas iland. Inte illa för att vara första besöket och september. Någon mer fisk blir det inte. Jag går en sväng och spanar efter fiskaktivitet och möjliga fiskeställen innan jag styr stegen mot bilen och hemfärd. Ännu ett vatten kan bockas av i "ska besöka listan".


Inga kommentarer: