måndag 27 juli 2009

Förbannelse ?

Ja, man kan ju undra om nån har lagt en förbannelse över mig och mitt fiske. Kan det vara min Käre Sambo som tycker att jag ska vara hemma på kvällarna, fast hon säger att hon tycker det är skönt att sitta ensam i TV-soffan när juniorerna somnat ? Eller nån annan ?


Igår hände detta när jag åkte mig till Södra Årefjällen igen, för det var ju öringväder. Vattennivån i åarna var ovanligt hög för årstiden, som en vårflod. Detta gjorde fisket svårt, men eftersom jag känner till vattnen hittade jag några ställen att fiska på ändå. Fisken var inte alls med i matchen. På ett ställe högg det till i varje fall, och det rejält. En riktigt stor fisk tog flugan och gjorde några sköna dragningar, som kändes ända ner i spöhandtaget. Yes, äntligen, var min tanke. Fisken rusade ner i strömmen. Sekunderna senare slakade linan och den var borta. Vad jag tänkte då passar inte i tryck, så det förblir oskrivet.

Detta känns som om det är typiskt mig sommaren 09. Jag vet inte hur många större fiskar jag haft på, men som sedan släppt. Någon vill uppenbarligen inte att jag ska få en större öring. Fast å andra sidan är jag en envis jä#el, så jag ger mig inte.



Inga kommentarer: