tisdag 7 juli 2009

Bloggfiske

Igår sammanträffade jag och Rospiggen Patrik (http://rospiggenfiske.blogspot.com/, och en av hans kompisar, för att fiska av några sträckor i Södra Årefjällen. Här kan man tala om nätdate av ett annat slag. Det var trevligt att äntligen träffas på riktigt och utbyta erfarenheter efter att ha mailat varandra under nästan ett helt år.






Vädret var varmt och skönt och det gjorde att knotten trivdes. Jag har nog aldrig varit med om så mycket knott som igår. De var minst sagt irriterande. Mygg-och knottnätet låg naturligtvis kvar hemma i förrådslådan. Kanske läge att lufta det nu, fast jag känner mig så instängd i det. Jag använde mitt klass 4 spö och småöringarna högg friskt på mina småflugor. Vi fick ingen fisk i nån större storlek, ett par matfiskar landades dock. Kanske beror det på att vattnet är varmt nu. Det är inga problem att bada i det. Sent på kvällen när fingararna blev kalla var det bara att stoppa dem i vattnet för att värma dem.



Fick också ett mail från en läsare som tillbringat några veckor i trakten. Han har fiskat av olika sträckor i älven, med en 0.8 kg´s öring som topp. Alla på torrfluga. Runt Ottsjö har det blivit en öring på 0,9 kg och harrar mellan 35 och 40 cm. Inte illa.

Inga kommentarer: