söndag 21 juni 2009

Ny leksak

När jag var till stan, dvs Östersund, före midsommarhelgen gjorde jag ett besök på Överskottsbolaget för att köpa en ny leksak jag sett i deras reklamutskick. Det går under betäckningen Tältvindskydd. När jag fick syn på det tänkte jag direkt att ett sådant måste jag köpa. Tanken är att ha med det på lite längre fisketurer , när tält blir för omständigt, för att ha som regnskydd och kunna sitta i och avnjuta kaffe eller annan förtäring. Priset var inte mycket att bråka om, 79 kr !


Den perfekta lägerplatsen


Igår tog jag med det på en testtur till ett fiskevatten och det fungerade som beräknat. Bra att ha sakerna i vid dåligt väder och gott om plats att sitta eller ligga i.
Fisket tänker jag inte ägna många ord åt, för det var uselt. Regntunga moln och kallt i vattnet kanske bidrog till det. Ingen kläckning eller aktivitet av fisk syntes till. Nu längtar jag oerhört efter det fina väder som komma skall. Redan nu har det blivit ett omslag och just nu har vi klarblå himmel och solsken här i Järpen. Nu kommer vattnet att bli varmare och kläckningarna kommer igång, det är jag helt säker på. Jag hoppas att nästa inlägg kommer att innehålla rapport om fångad öring av bättre storlek.

Inga kommentarer: