onsdag 10 juni 2009

De e mycke nu....

Att ha småbarn och dessutom jobba inom skolvärlden innebär att man har fullt upp i dessa skolavlutningstider. I måndags kväll hade Lillgrabbens dagisavdelning grillfest. Igår kväll var jag med på åk 9´s traditionsenliga avslutningsmiddag. Idag har jag varit på cykeltur med åk 8. Imorgon kväll har Lilltjejen sin första skolavslutning i kyrkan. Slutligen har mina elever avslutning på fredag och senare på kvällen kanske det blir ett litet personalsamkväm. Den stora belöningen kommer nästa vecka på onsdag, efter tre utvärderingsdagar. Då börjar en åtta och en halv veckas ledighet. Smaka på den ni ! Härligt är bara förnamnet.


Naturligtvis har jag klämt in lite flugbindning på kvällarna också. Det senaste är denna Wolly Bugger, som ligger ute på Tradera, tillsammans med några andra flugor. Den är bunden på en streamerkrok i strl 8 och har en fluoyellow conehead. En rejäl munsbit för storöringen.
Några bloggläsare har också hört av sig så jag har skickat mina flugor till olika delar av landet. Det är alltid kul när ni besökare/läsare hör av er om flugor eller fiskevatten.

Inga kommentarer: