lördag 30 maj 2009

Snart premiär



Vet inte om ni följer serien 24 om agenten Jack Bauer. Det är i varje fall en av de få serier jag följer på TV´n. Serien utspelar sig under 24 timmar i vad som avses vara realtid. Varje avsnitt beskriver händelserna under 1 timme. Under dessa 24 timmar hinner Bauer stoppa terroristattacker mot USA och rädda sig ur en massa besvärliga situationer. Kort sagt det längsta dygnet i hans liv. Nu kommer ett inte lika jobbigt dygn för mig, men jag kommer att vara trött på måndag morgon när jag ska till jobbet.
Jo, om 24 timmar kommer jag att stå vid Storån beredd att fånga den första öringen. För då är det strax den 1 juni, och fisket blir äntligen tillåtet igen. Vattennivån är ganska hög nu så det blir inget finlir med några torrflugor, utan det blir att "dunka" streamer.
Rapport kommer på måndag kväll.

Inga kommentarer: