söndag 24 maj 2009

Mycket väl godkänt !

Tog en tur till Tjärnen igår kväll. Mest för att få känna på kängorna. Jag kan bara ge dem betyget MVG. Passform, stabilitet, sulans fäste, utseende, ja allt får högsta betyg. Än har jag dock inte testat dem i strömmande vatten, men jag är övertygad om att sulan kommer att funka där också. Jag provade att "halka omkring" på några stenar på sjöbotten och det var som att nån slängt grus i skidspåret. Dvs tvärstopp! Hur gick det med fisket då ? Kort sammanfattat: Några vak, ingen fiskkänning och rådimma.
Ikväll upptäckte jag något lustigt när jag skulle ställa in mina gamla Korkers-kängor i skjulet. En av sulorna var borta. Efter lite tankeverksamhet kom jag fram till att den förmodligen ligger på en dyig botten i en tjärn i Vålådalen. Gissar att jag aldrig får återse den mer. Vilken tur att jag har mina nya Simms.

Inga kommentarer: