måndag 23 mars 2009

Vår och strömmande vatten

I helgen så blev det vår "officiellt", även häruppe i fjälltrakterna. Vårvintern är en härlig tid med kalla nätter och varma dagar med solsken och takdropp. Till fjälls finns det snö så det räcker för skidåkning långt in i maj. Värmen medför också att igensnöade vattendrag så sakta tinar fram ur vinterdvalan. Häromdagen gjorde jag ett snabbstopp vid "min å" bara för att få höra det underbara ljudet av strömmande vatten. Naturligtvis ville jag också kolla hur mycket som var isfritt. Det är dock en stund kvar innan jag kan lägga ut de första kasten.




Nån annan som inte kunde stå emot fiskesuget såg jag i Järpströmmen i lördags, i form av en båt. Jag gissar att det var en av de lokala trollingfiskarna som var på jakt efter öring eller kanadick.



Härhemma ,i min egen hörna, ägnas nån stund då och då till att fortsätta att fylla flugförrådet.




Tvärtemot Saab så skulle jag vilja öka produktionen, men tid behövs till annat också. Men en och annan fluga blir i varje fall klar som synes. Nu har jag lagt ut några av de nya flugorna, ST-Firefly och ST-Fylkingfly, på Tradera. Ska bli spännande att se om de blir sålda.


Apropå finanskrisen och alla varsel. Jag tror att antalet fiskedagar i landet kommer att öka i år jämfört med förra året. Är man utan sysselsättning och har fiske som hobby så gissar jag att man kommer att ägna mer tid åt det. Det borde också innebära att det kommer att säljas mer fiskegrejer än förut. I varje fall av de som man kan kalla förbrukningsvaror i form av t ex linor, drag och flugor.

1 kommentar:

Patrik sa...

Jag kan nästan höra ljuden från strömmen.
Vacker plats, sommar som vinter.

Säger som Arnold, I´ll be back !!