tisdag 3 mars 2009

Nya flugor och nya tidningar

Ikväll blev det några flugor jag inte bundit på länge, nämligen nymfer. Det blev ett gäng bruna, svarta och gråa. Man blir lite ringrostig på vissa moment. På senaste tiden har det bara blivit streamers, så det var skönt att binda en annan typ av fluga som avbrott. Lite örongodis blev det också i form av MSG, Michael Schenker Group. One night at Budokan heter CD´n och härstammar från början av 80-talet. Att det är melodiskt, och tungt, garanteras av att bakom trummorna sitter Cozy Powell. Här fick han ett nytt jobb efter att ha lämnat Rainbow, när de enligt honom blev för poppiga.






Igår ramlade det ner två stycken nya flugbindningstidningar i postlådan. De kommer från det stora landet i väster, och de heter Hatches magazine. (www.hatchesmagazine.com/)
Maken till snygg fisketidning har jag nog aldrig sett. Otroligt snygg layout ! Ska bli ett nöje att plöja dem. Läste en artikel om en fluga igår kväll som hette Lofsdalen caddis pupa. Ibland är världen liten.





Ibland brukar jag läsa en blogg som heter The lives and flies of Ulf Hagström. ( http://ulfhagstrom.blogspot.com/) Han binder flugor som är åt det realistiska hållet, riktigt naturtrogna kusar. Gå in på hans blogg och se vad man kan åstadkomma bakom städet. Tala om att ligga i lä. I sitt senaste inlägg visade han en Wiggle Baitfish. Genast började kugghjulen snurra innanför pannbenet på mig. Det här är något jag måste prova. Jag har redan klart för mig hur den ska se ut och vilket material jag ska använda i min version.



Imorgon siktar jag och Lillgrabben på en tur till en tjärn för att njuta av solen och borra några hål.

Inga kommentarer: