onsdag 11 mars 2009

Pretty in pink

Jag har fått ett önskemål om en fluga från flugfiskeoraklet Lunkan. Han önskade en epoxystreamer i rosa-vitt-rosa, med rött "skägg". Vilka tankar han har om detta mönster låter jag vara osagt, utan det får framtiden utvisa. Så ser flugan ut i färdigt skick.



Flugan består av wing´n´flash i färgerna pink och pearl och silverfärgade epoxyögon. Vad passar bättre än att döpa skapelsen till The Lunkan Fly. Jag gissar att vi kommer att få höra om den är en succé eller ett fiasko.

Snart når besöksräknaren 1000 st besökare. Kul ! Det glädjer mig att ni därute vill läsa om det jag skriver. Tack ska ni ha !

5 kommentarer:

Lunkan sa...

En hymn till Gert Fylking :-)

Unknown sa...

Nu tog jag besökarnummer 999 i besittning :-)

Patrik sa...

Tack för inlägget Stig på min sida.
Finns mycket att säga i ämnet.
Storån ÄR en icke upptäckt guldgruva om den skulle vårdas rätt.
Genom alla mina år i dess bakvatten vet jag att strömmen håller grov och fin fisk av alla dom tre, Harr Öring och Röding.
Har några fin pers satta just i den ån.

Lasse sa...

Dina Epoxystreamers är verkligen intressanta. Går det att använda Iceabou (Hareline)till vingen, eller är det för mjukt?

Stig Torniainen sa...

Lasse, det borde gå att använda det tror jag. Har dock själv aldrig provat det. Även Angelhair som jag avnänder är mjukt.