lördag 28 mars 2015

Gnagarn, Uttern och Jag

Efter att ha haft ont i halsen och varit täppt i näsan några dagar så beslöt jag att den friska fjälluften skulle få göra sitt. Taggad blev jag också av tevesändningen från Årefjällsloppet. Shit, vilken miljö man bor i!
Såg helt fantastiskt ut från helikopterkameran.
När jag kom till Älven såg jag en Gnagare en bit nedströms. Han var på plats vid the Rock.
Själv gick jag uppströms längs iskanten.
Isen har precis släppt sitt grepp på denna sträcka och det skulle bli spännande att se om det stod nån öring i djupfåran. En djupfåra som var lätt att komma åt nu när vattennivån var låg och iskanten höll att gå på.
Längs iskanten hittade jag spår av en utter och när jag gick längre uppströms fick jag syn på den vid iskanten.
Huruvida det stod nån öring i djupfåran eller ej vet jag inte. Flugan fick driva med strömmen orörd. Det kan vara så att detta var ett ställe som inte håller fisk vid denna årstid.
Nåväl, som bonus blev det lite fika och solsken i varje fall.

Inga kommentarer: