söndag 17 oktober 2010

Ge mig två Heavymetal streamers



Idag gick Öringexpressen västerut igen. Flugasken var minimal, endast några Heavymetal streamers var med. Räknade med att det var allt som behövdes. Första stopp blev Blåsudden, som verkligen gjorde skäl för sitt namn. Efter ett tag gav jag upp och förflyttade mig uppströms där det fanns lä. Det tog inte lång stund förrän första öringen satt på. Efter avkrokning fick den återgå för tillväxt. En stund senare var det dags igen. Nästa öring fick också den återgå till sin djuphåla. Båda var på mellan 3-5 hg. När vinden avtog och det blev stilla på vattenytan visade sig, tro det eller ej, de första vakringarna ute på selet. Allt som allt såg jag nog ett 20-tal vak under dagen. För mig blev det ingen mer öring, men nöjd var jag ändå med dagens upplevelser. Det blir nog till att fortsätta hålla krokarna vässade för än är inte den sista öringen fångad.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kände på mig att det var du som kom och drog öringarna :-) valde själv spinn för dagen men körde nog inte djupt nog för att få kontakt med fisken.