söndag 27 juni 2010

Ut på fjället

Inför midsommarhelgen hade jag planer på en tur till Torrflugelandet med övernattning. Som så ofta fanns det mer att önska av det jämtländska midsommarvädret. Regn och hård vind var utlovat både fredagkväll och lördag, men till idag visade prognosen på sol och svag vind. Perfekt, då kommer kläckningarna igång, tänkte jag när jag planerade för en heldag ute. Tala om att bli blåst, både bokstavligt och bildligt. En frisk vind gjorde sitt bästa för att förstöra min dag. Hela dagen höll den igång, endast med korta pauser för att hämta andan. Flugfisket blev därefter också. Svårt att kasta och noll kläckningar. Till slut hittade jag en vakande öring som inte var svårtrugad. Den fattade tycke för min Elk Hair Caddis. Uppskattad vikt ca 5 hg.


Nu efter ca 13 km till fots i så vill mina trötta ben inget annat än att krypa under täcket. Ha dé.

Inga kommentarer: