onsdag 16 juni 2010

Klinkar & skitväder

Har ikväll tränat på att binda några Klinkar enligt Johans recept. Det gick väl lite så där, behöver lite mer träning för att få ordning på bakkroppen.


Det blev några svarta och gröna exemplar. Sugen att sjösätta dom är jag också, men ute är det ett riktigt skitväder. Trots att vi är i mitten av juni som har ännu ingen sommarvärme nått oss i Jämtland. Kall nordan, knappt 10 grader och högt vattenstånd gör ingen flugfiskare glad. Kläckningarna har också uteblivit. Jag gjorde en tur till Ån häromdagen. Där hade vattennivån ökat lite och i fiskväg kan jag bara rapportera ett par dragningar i flugan, innan jag med kalla fingrar styrde kosan hemåt igen. Till råga på allt så är regn och ca 5 grader utlovat till lördag. Nu kan det väl inte bli sämre utan bara bättre? Positivt, dock, är att jag bara har 2 arbetsdagar kvar innan ett 8 veckors långt sommarlov väntar.

2 kommentarer:

Johan sa...

Snyggt Stig!
Ser väl kanonfint ut tycker jag.

/Johan

Stig Torniainen sa...

Tack Johan! Gör mitt bästa. / Stig