måndag 31 maj 2010

Min streamerask - The final cut

Nu har jag fyllt min streamerask inför morgondagens öringfiske.



Som synes innehåller den HM-streamers, Zonkers, Epoxystreamers och några traditionella Matukastreamers. Svårare än så behöver det inte vara. Det är fortfarande lite glest mellan flugorna. Detta tomrum ska jag fylla med fler exemplar av ovan nämnda flugor. Dessutom lämnar jag plats för flugor som får vara på try-out. Eftersom experimentlustan finns kommer en del flugor att vandra in och ut ur asken under säsongen.

Om mindre än 24 timmar står jag utvadad i en ström i skuggan av Ottfjället, gôtt !

3 kommentarer:

Lunkan sa...

Gissar att det är Heavy som gäller eler har vattnet börjat gå ner?

metrobloggen.se/sofly sa...

Inte det minsta avundsjuk, inte alls;-) Ser fram mot en rapport.

Stig Torniainen sa...

Vattnet är fortfarande lite högt, men fullt fiskbart, och ständigt sjunkande.