fredag 23 april 2010

Fredagsmys

Begreppet fredgsmys är ett modernt påfund som för många är själva navet i arbetsveckan. Jag och Lillgrabben började vårt mys redan på förmiddagen med tunnbrödsmackor, kanelbullar och grillade marshmallows. Allt ackompanjerat av en klarblå himmel, solsken och en svischande fluglina. På tafsen satt en svart förtyngd nymf med gummiben, en ugly nymph. Resultatet ser ni här, årets premiäröring...

premiäröring



Efter mer fikande och kaffedrickande flyttade jag mig en bit bort och se där, ett vak. Några kast senare.....


den lille och öringen


Dagens andra öring är ett faktum. Klart över förväntan. Sen var det bara att luta sig tillbaka och njuta av tillvaron, fredagsmysa. Over and out.....




fiskekompis

7 kommentarer:

Joachim sa...

Var i västjämtland fiskar du så här års?

Stig Torniainen sa...

Finns flera ställen i Älven som är fiskbara.

Joachim sa...

Vad jag menade var vilka vattendrag som har öppnat nu, innan 1/6?

Patrik sa...

Jäsikens va härligt!!
Jag bugar och grattar och naturligtvis önskar jag att säsongen fortsätter på den inslagna vägen!

Snyggt Stig.
//Patrik

Stig Torniainen sa...

Joachim, flera områden i Indalsälven.

Johan sa...

Fin öring Stig!

Lunkan sa...

Snyggt Stig :-)