onsdag 7 april 2010

Är nära nu......

Idag gjorde jag och juniorerna en tur till ett vatten med förhoppningen att få njuta av det soliga påsklovsvädret, se om vi hittade bäcksländor och få göra några flugkast. Alla tre förhoppningar infriades, ungefär som i de gamla Kinderäggen.
Det låg fortfarande för mycket is kvar, men jag hittade en lucka där jag kunde lägga ut min förtyngda nymf. Inte med någon större förhoppning om fisk, utan mer som ett äntligen, vad skönt att få svinga spöet igen. En och annan bäckslända fick vi också syn på, inte bara till min glädje, utan barnen fann också dem väldigt intressanta där de kröp fram över snön. Lite mer värme och det kommer att kläckas ordentligt och då gäller det att vara på plats när öringen har fattat vad som sker.


bäcksländenymf

bäckslända


katt bland hermelinerna


små Einsteins

3 kommentarer:

Patrik sa...

Hur var det du sa?
Äntligen...!!

:-)

Lunkan sa...

Det är skönt att se att det kryper :-)

Jens sa...

Det är nära nu.....!