måndag 8 februari 2010

The show must go on.

I helgen började melodifestivalspektaklet på SvT igen. Nu ska en vinnare ringas och röstas fram som får nöjet att åka till Oslo och tävla i den stora finalen, och kanske komma på en hedrande 15:e plats, typ. Übersturmbahnführer Christer Björkman tycks ju göra allt för att dels behålla sin position som, ja just det, och för att få fram ett slagkraftigt bidrag. Jokrar, webbvinnare och internationell jury ska också hjälpa till. Tycker ni att jag låter negativ ? Jag som älskar musik. På jobbet hade vi ett band till årets julshow som hette Black Mimmis, med underrubriken, den vilda jakten på rätt tonart. Undrar om herr Björkman satt morgonkaffet i fel strupe om vi skickat in våra bidrag. Eventuellt kunde de ha blivit diskade för att nästan, fast bara nästan, vara plagiat. När ni ser filmen så upptäcker ni också att Mr Elvis faktiskt lever. Jag kan avslöja att han bor i Järpen och jobbar som gympalärare sen många år tillbaka. En tanke har slagit mig. Banne mig om inte herr Björkman satt i publiken den här kvällen ? Var skulle han annars ha fått idén om att Dolph skulle framföra en Elvisklassiker ?





Vad nytt på flugfronten då ? Jo, nu har jag lagt ut innehållet i mina streamer- och nymfaskar på Tradera. Auktionerna hittar ni här . Passa på och fynda ! Nu ska det nöjsamma arbetet med att fylla askarna påbörjas.

Inga kommentarer: