måndag 22 februari 2010

Min streamerask #2

Nästa streamers som tar plats i min ask är några klassiker, fast i mina egna versioner.




Det är några hederliga matukastreamers bundna på streamerkrok strl 10. De två närmaste har Grizzly Soft Hackle som vinge, vilka kommer att fiska fint i långsamt strömmande vatten. De andra två har Coq de Leon hen saddle, silver speckled, som vinge. De har lite styvare fjädrar och kommer följdaktligen att fiskas i starkare strömmande vatten. Övriga ingredienser är Ice-Dub i färgen Minnow Belly, Angel Hair i färgen Polar Ice och Lagartun silvertinsel.




Dessa flugor är utmärkta småfiskimitationer och lockar de större öringarna till hugg. Jag kommer också att göra några bruna varianter av samma fluga.

1 kommentar:

Jens sa...

Ser riktigt giftig ut. Jag får nog utöka min flugask med ett mönster till:-)