tisdag 5 januari 2010

Kläckning på G

Så har då antalet besök på min blogg passerat det magiska talet 10 000. Tack alla ni som är in och läser och som har köpt flugor av mig. Då är det bara att sikta på 10 000 besök till då.



Nu är årets första "kläckning" på gång, i varje fall i min lilla bindhörna. Idag började jag binda fast foamkroppar på några krokar.



De gula är i storlek 10 och den lilla längst fram är i storlek 14 och bunden med 0,5 mm´s foam. De kommer att färgsättas med tuschpenna för att bli lite mer insektslika.

Igår var jag och barnen en sväng in till Östersund. Bl a var jag in på Karriz för att köpa lite krok. Kan någon tala om för mig varför de måste vara så dyra ? 25 st Klinkhamerkrokar kostar 62 kr och 20 st Tiemco torrflugekrok går på 56 kr. Över 2 kr per krok alltså.

1 kommentar:

Lunkan sa...

En bra hobby ska varea dyr annars är det ingen bra hobby!

Välkänt citat inom flugfiskekretsar :-)