lördag 24 januari 2009

Försämrad diagnos

Längdåkarsjukan har slagit klorna i mig. Symptomen i morse var att jag klev upp tidigt, och efter en kopp kaffe och två mackor, stod jag i spåret redo, innan det ljusnat, för 15 km´s åkning.
Under skidorna Start´s tapevalla, en fantastisk uppfinning, för den late och tidssparande skidåkaren. När man åker 15km´s spåret ska man uppför rejäla backar som "Ottobacken" och "Wassbergsbacken". Ni som kan er skidhistoria förstår storheten i dessa namn och lutningen i backarna är i direkt proportion till deras meriter. När jag rejält svettig kliver in i hemmet möts jag av doften av nybakade bullar. Det blir afterski med kaffe och bullar. En inte helt fel lördagsmorgon här i Järpen.

Apropå skidspåren, så ska jag nu avslöja en hemlighet för er. Titta på bilden nedan.


Ni som tror att SMHI har sitt näste i Norrköping, ni har hela tiden blivit lurade av svenska staten. I själva verket ligger den här, norr om Järpen, efter 2 milsspåret. Sprid inte detta vidare, och framför allt, kontakta inte Sverker Olofsson eller Janne Josefsson. Det blir ett sånt himla liv i massmedia då.


Häromkvällen hittade jag en film på nätet som blev till "kärlek vid första ögonkastet". Det var via en norsk sida, www.fluefiskesiden.no/. I vårt västra grannland finns det många intressanta flugbindare som André Brun, Pål Krogvold och Herman Arve Tangen. Nu dök ett nytt namn upp, Rune Stokkebekk. Filmen visar hur en av hans skapelser Foam Swimming Caddispupa binds. När jag såg hur bakkroppen binds for mina tankar genast till mina egna foamcaddis och att detta kanske är något för dessa. Eller varför inte använda tekniken på en foamsuperpuppa. Ja, kanske kanske......
Länken till filmen är: http://vimeo.com/2388039?pg=embed&sec=2388039.


Inga kommentarer: