torsdag 1 januari 2015

Premiärtur

Nyårsdagen ska enligt traditionen innefatta backhoppning från Garmisch Partenkirshen och Ivanhoe. Men eftersom vintern har kommit av sig här, de senaste dagarna har det varit runt 5 plusgrader och gräsmattorna är åter gröna, så varför inte hitta på nåt annat.
Jag trodde förra årets fiske runt nyår inte skulle kunna upprepas på flera år, men nu fanns chansen igen. Försedd med isbroddar stod jag alltså åter på blankisen vid strömmen.
årets första bäckslända
 

Ett par plusgrader som följdes av ett lätt duggregn var vad jag bjöds på. Spår av det milda vädret syntes också i vattnet. Små isbitar-och flak flöt stilla med strömmen.
 efterlängtat
isfiske
 
I vilket fall var det skönt att komma ut och lyssna på strömmens brus och få känna lukten av kaffeelden igen.
 
Jag fick också besök av en liten gynnare som kom simmande helt ogenerat under isen. En utter. Tyvärr ville den inte vara med på bild.
hej då...
 
 
Nu återstår att se när nästa fiske blir, men nu är premiären avklarad, rekordtidigt.
Handen på hjärtat så vill jag ha riktig vinter nu ett tag, med härlig skidåkning...




Inga kommentarer: