lördag 21 december 2013

Rock´n´roll

Årets mörkaste dag, men nu vänder det, och vi kan börja drömma om vakande öring igen. Och kläckning av kingarnas king när det gäller sländor, rocken.
Jag fick lite flugbindningsmaterial från Mikael på Json Sweden. Bl a deras foam och nålar för att göra fristående foamkroppar. Jag var inte sen att testa och jag måste säga att nålarna är helt suveräna.

Som vanligt gör jag som Per Gessle, och snor en strof här och där, och mina första flugor md foamen blev två rockenimitationer, bundna på Jsons Shortshank Dry Fly Hook.

Kan nog bli giftiga i månadsskiftet juni/juli.

Apropå rock´n´roll så lyssnar jag till en gammal hjälte, vid städet, som är i högform igen. Det är ingen mindre än Michael Schenker som nu är riktigt giftig när han har slagit sig ihop med två gamla "skorpioner" och Rainows sista sångare. Kan rekommenderas för er som gillar gubbrock.

Inga kommentarer: