söndag 30 oktober 2011

Vintertid

En timme extra under natten. Vad ska man göra av den då ? Sova längre eller kliva upp tidigare ? Lillgrabben hade inte de problemen. Enligt den nya tideräkningen klev han upp strax efter kl 5, efter att ha fått sina timmars sömn. Likaså gjorde jag en stund senare. Drack morgonkaffet och packade ryggan för några timmars öringfiske. Flugfiske i vintertid ? Inga problem så länge is och minusgrader håller sig på avstånd. Så var det idag, fast trögfiskat. Efter mycket gnetande fick jag kroka av två mindre öringar som slukade min gul/bruna heavy metalstreamer.


Slutligen vill jag bara hålla med om något jag läste i ett fiskemagasin i somras. Det spelar ingen roll om du har den senaste utrustningen eller de häftigaste prylarna när det gäller fiske. Det viktiga är att din sambo därhemma står ut med att du kliver upp i ottan och är borta stora delar av dagen. Eller att du sprider flash eller hjorthår i TV-soffan. Det är kärlek, och tänkvärda ord.

Inga kommentarer: