onsdag 23 februari 2011

En vit vecka

Nu har jag inte bundit en fluga eller ens åkt en kilometer på mina längdskidor på cirka en vecka. Så med mina mått blir det en vit vecka. Detta beror på en massa yttre faktorer. Förra helgen hade vi 9-års kalas, i måndags och tisdags var jag på kurs i Östersund och kom hem vid Bolibompadags som en urvriden disktrasa. Inte nog med det, de senaste dagarna har en förkylning smygit på mig, så det har blivit läggdags tidigare än vanligt. Men, mitt i allt detta så ligger nu månaden mars runt hörnet och väntar. Och när vi är i mars så är det inte långt kvar innan dessa kryper fram...


... och då ökar fiskens aktivitet, och då ska jag finnas på plats. Jag har några teorier om nya fiskeplatser att prova för vårfisket. En härlig tid ligger framför oss.

Inga kommentarer: