lördag 28 augusti 2010

Tur & otur

Idag när jag var in på ICA stod Slaktarn´på plats bakom charkdisdsken. Som vanligt blev det en massa fiskesnack. Det visade sig att Kvissleöringen från igår vägde strax över 5 kg och att nämnde Slaktare faktiskt tagit en som var några hekto större, i veckan. Bägge hanfiskar.

Fick ett MMS från Rospiggen som förtäljde att de hade ett fint öringfiske idag i Ån, med en topp på 1,6 kg.


Nu till avdelningen otur. Inom utförsåkningen har det länge sagts att man ska undvika det sista åket, för det är då man kraschar och bryter benen. Kan det även gälla flugfiske? Alltså, undvik det sista kastet. Idag när jag var vid den lilla Ån och fiskade vid den sista höljan innan jag skulle gå till bilen, så hände det. Vid sista kastet så fastnade flugan bland grenar och när jag gjorde framkastet så small det till. Förvånat kunde jag se att spötoppen gått av. Det jag tänkte är inte lämpligt att skriva här ifall nån minderårig skulle läsa det. Tur att jag har spön i reserv.

Inga kommentarer: