lördag 14 augusti 2010

Öringfiske i närmiljö

Igår kväll fiskade jag i Älvens nedre delar, bara 5 minuters bilkörning hemifrån. Har hört om fina öringar fångade i det området, så varför inte tänkte jag. Kan vara skönt att slippa köra så långt nu när augustimörkret kommer krypande allt tidigare dag för dag. Vädret kändes nästan som att befinna sig i en våtbastu. Varmt och fuktig luft. 95 % luftfuktighet informerade en granne idag. Och visst kändes det, börjar svettas efter minsta ansträngning, T-shirtväder alltså.
På Älven var det lugnt värre. Endast några mindre fiskar visade sig och drog i min fluga. Jag hade tacklat med streamer för större öring, men av detta blev det intet. När jag gav upp och åkte hemåt runt midnatt, visade termometern på 17,5 grader. Nästan läge för ett nattdopp.

Inga kommentarer: