lördag 23 november 2013

The farewell tour

Idag blev det nog sista turen till Ån för iår. Kylan i veckan har fått isen att lägga sig över större delen av vattenytorna. Det är bara de mer strömsatta partierna som fortfarande strömmar fritt, men det är bara en tidsfråga innan även de lindas in för vintervila.
solsken
snöfall

Som ni ser av bilderna så bjöds det på ett varierat väder och inte helt oväntat så var mitt enda fiskesällskap ett par strömstarar. Tillfälligt besök fick jag av tre mindre harrar som fattade tycke för min wigglenymf.
ST-wigglenymf #6 in action

Om jag snabbt ska summera höstfisket i Ån så har det inte bjudit på nån riktig höjdpunkt. Visst, det har varit några sköna turer, men den riktigt fina fisken har uteblivit, och med det menar jag öring i kilosklassen. Det har faktiskt mest blivit harr.
Om jag ska blöta flugona nåt mer i år så blir det troligtvis i Älven. Just nu går den hög för årstiden, vilket också innebär att isen inte kan lägga sig. Blir det plusgrader när den sjunkit under 25m3 så finns chansen...
it´s not over until the fats lady sings...

Inga kommentarer: