onsdag 1 maj 2013

Pappa & son dag

Inte sen i höstas har jag varit ute med Elias på fiske, så jag var glad när jag lyckades övertala honom att följa med idag. Som vanligt fanns lite smått och gott i vår ryggor. Väl på plats så ville sonen utforska omgivningen först. Jag intog plats vid strömmen och snart högg det till. En harr! På min heavy metalstreamer. Efter avkrokning och snabb fotografering fick den sin frihet åter. Harren ska ju snart till och leka, så återsättning var enda alternativet för mig.
harr
 
Jag var ute efter öring, men om harren redan var i strömmen, så skulle det bli svårare att hitta nån öring. Efter lite fikande, mer fiske och isflak som täppte till selet så kunde jag kroka en harr till.
glad kille
 
Tyvärr så gick Elias lottlös. Jag hade verkligen unnat honom en fisk, men det få vi ta på nästa tur.
en sexa nymf
 

 

 


Inga kommentarer: