fredag 8 april 2011

Vårtecken

Alla har vi våra olika vårtecken som vi spanar efter vid denna årstid. Allt för att kunna le inombords och tänka att nu är den här, nu går vi mot sol, värme och sommar. Ett av mina första de senaste åren har varit när Leksand "storstädar" i sin hockeytrupp efter ännu en misslyckad säsong. Ett annat är när Lillgrabben tar fram sin cykel och cyklar gatan upp och ner med ett stort leende i ansiktet, vilket kommer att ske imorgon. Mitt bästa vårtecken har jag sparat till sist. Bäcksländorna. När jag ser de första bäcksländorna vid ett vattendrag, då är våren här på riktigt. Idag fick jag syn på de första när jag tog en skidtur. Trots att det blåste en rejäl nordan och regnade så log jag, och livet tog en vändning, mot en ny fiskesäsong.
den första, den efterlängtade

1 kommentar:

Lunkan sa...

Gumman Tö gör sitt intåg, Me like, Me like a lot :-)