fredag 28 januari 2011

En matuka helt enkelt

Ute är det ca 4 plusgrader och snöhögarna smälter så sakta ihop, likaså skidspåren. Gissar att en hel del skidfantaster i Åredalen svär ve och förbannelse över vädrets tillstånd. Jag tycker också att vädret är kasst, men sneglar jag åt vänster kan jag se en liten flugfiskejävel sitta på min axel och småle. Kanske det kan bli en tidigare flugfiskepremiär än beräknat ?
Under tiden har jag bundit flugor och några har lagts ut på Tradera bla denna matukastreamer.


Den är bunden på streamerkrok i strl 8. Vingen och hacklet är av Coq de Leon hensaddle. En storöringstreamer helt enkelt !


Avslutningsvis till avdelningen "cykel på köpet".Förra helgen köpte jag två par nya jeans på Coop Forum, så hipp är jag. När jag kom hem så såg jag att det ingick flugbindningsmaterial i köpet. Etiketterna var nämligen fästade i hällorna med kulkedjor i storlek small, perfekt för små streamers eller nymfer. Så håll ögonen öppna.

Inga kommentarer: