måndag 20 december 2010

Vadningsfunderingar

Till nästa säsong är det dags att göra en investeringsbudget för att införskaffa ett par nya vadare. Det är midjevadare jag är ute efter, och denna gång tänker jag köpa ett par färdiga för att inte behöva använda saxen. Jag har kikat runt på nätet och kommit fram till två alternativ.


De första heter Aqua Z och verkar vara väldigt stryktåliga, ger helt enkelt mest vadare per investerad krona. 4-lagers andningsväv. Har hittat dem för 1399 kr














Om det var lite Volvo över Aqua Z´s vadare, så verkar dessa vara rena Rolls Roycen. De heter Imago och har 4-lagers andningsväv i övre delen och 5-lagers i nedre bendlen och baken. Fast smakar det så kostar det, 2895 kr.








Varför midjevadare? Jo, de passar mitt fiske bäst. Jag brukar ofta gå ett antal kilometrar till mina fiskevatten. Som mest i somras gick jag ca 15 km under en fiskedag med vadare. Då är det skönast med midjevadare. Alltså behöver de också vara stryktåliga, kunna stå emot kvistar o dyl. Dessutom är det länge sen jag vadade så djupt att inte midjevadarna räckte till. Skulle jag hamna i ett sånt läge, då väljer jag en annan fiskeplats.
Är det nån som har någon erfarenhet, åsikt eller skulle välja ett helt annat fabrikat så hör gärna av er.

3 kommentarer:

Lunkan sa...

http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=33&c=34&pid=158

Eftersom du redan är Visionär :-)

Stig Torniainen sa...

Tack, de hade jag missat. Undrar om jag kan få ett sponsorkontrakt med Vision ?

Terje sa...

Enig med deg og midjebukser, der er vi på lag. Disse er på salg her: http://mmfiske.no/?ItemID=2469