onsdag 24 november 2010

Nya flugbindningssidor

Snöflingor, lätta som dansande vulgator en sommarkväll, har fallit över trakten och gjort allt julkortsvitt. Vintern har tagit Jämtland i ett järngrepp och kvicksilvret är en bra bit under nollstrecket. Flugfiskegrejerna har fått sin välförtjänta vintervila. Det är nu man ska ägna sig åt flugbindning, bokläsning eller filmtittande för att hålla fiskeabstinensen borta. Därför har jag lagt till några länkar, nere till höger, till ett par bra sidor med flugbindning. FlyTyer är en mycket bra amerikansk flugbindningstidning, som jag förut fick i min postlåda. Nu har de dock höjt priset för frakten till, hör och häpna, $40 för ett år. Dubbelt så dyrt som en årsprenumeration kostar. Då avstår jag. En nyhet är att man nu kan teckna en digital prenumeration och få tidningen rakt ner i mailboxen, till samma pris som pappersvarianten, utan fraktavgift.
En annan tidning med otroligt fin layout är Hatches Magazine. Här väntar jag på att senaste numret ska ramla ner i postlådan.


Jag ska också uppdatera "Mina flugor" vid tillfälle. En massa bilder ligger på hårddisken och väntar. Väntar gör jag också på att Peter och William ska ge sig ut på flugfiske i Funäsdalen om ca en halvtimme. En halvtimmes skön avkoppling.

3 kommentarer:

Jens sa...

Like! (på facebook-språk)

Johan sa...

Hej!
Har funderat på om det är värt besväret att prenumerera på Hatches Magazine. Jag köper den ibland när jag kommer till storstan. En prenumeration tar de ju $10+$7 per tidning, dryga 120 riksdaler... Fasen kan dom inte skeppa tidningen med en bananbåt istället =)

/Johan

Stig Torniainen sa...

Johan, javisst kostar det en del. Fattar inte varför frakten ska vara så dyr. Fast priset tar svenska statliga Postverket. Jag är medlem i en norsk bokklubb och glömde avboka månadens exemplar. Vet du vad det kostade att skicka den till Oslo ? 225 svenska skattade kronor !! Den går alltså att köpa i nån "storsta´" Fast dit åker jag aldrig.