torsdag 2 september 2010

2år...tiden går

Den 4 augusti för två år sen skrev jag det första inlägget i denna blogg. Tänk vad tiden går och hur många av mina ord som svävar omkring i cyberrymden. Jag har varit fullt upptagen med sommarsäsongsavslutningen och att börja jobba igen att jag missat två saker. Bloggens 2-årsdag och att den passerat 20 000 besök. Ska man göra som Björn Borg och lägga av på topp eller fortsätta ? Jag väljer det senare. Bloggen har numera blivit ett naturligt inslag i min hobby, och faktiskt är det, för det mesta, kul att skriva ner sina ord och att ni därute vill läsa dem. För att fira denna "högtidsdag" lottar jag ut 5 torrflugor till en av er läsare. Det enda ni behöver göra är att skicka mig ett mail, adressen finner ni till höger, eller att skriva i kommentarfältet. Namn och adress vill jag ha senast före Sportspegeln på söndag.





Ovan nämnde jag sommarsäsongen. För min del tar inte fiskesäsongen slut än, nu går vi in i höstfisket. Vilket kan betyda sjunktafs och kalla fingrar, men även solsken och vakande fisk. Fortfarande kan man fiska i en del vatten. Här i trakten är Litens västra fvo upplåtet, med tillägget att öring inte får fångas i strömmande vatten under september. Vidare är de nedre delarna av Kvitsleströmmen öppen. Sen har vi ju en hel del tjärnar och sjöar som fortfarande är öppna för fiske. Kolla respektive fiskevårdsområde för mer information. En sida att rekommendera är Fiske i Jämtlands län , även om den inte är helt uppdaterad med färsk info. Väntar man bara ut september månad som har man tillgång till ännu fler strömmande vatten, Duvedsälven, Undersåkersälven och Tångböle. Själv tänker jag inte lägga spöet på hyllan förrän spöringarna är igenproppade med is.

Inga kommentarer: