torsdag 19 februari 2009

Just for fun

Igår kväll satt jag och lekte med en gammal och en ny idé vid bindstädet. Den gamla idén kommer ursprungligen från Rospiggen Patrik, som hade en fundering på en ST-Epoxy i samma färger som den välkända streamern Mickey Finn. Den har legat kvar i bakhuvudet och nu har jag köpt material i passande färger, och här är resultatet.




Jag ska kalla den för The Firefly. Det beror på att färgerna stämmer överens med en eldslåga och om ni kan er Uriah Heep-historia så vet ni att de har en låt som heter så. Det blir alltså en liten hyllning till de gamla hjältarna.

Den nyare idén är bara ett par dar gammal och härstammar från senaste inlägget med kommentarer på Patriks blogg, http://rospiggenfiske.blogspot.com/2009/02/fredag-den-13e-kom-oringdansen.html . Det handlar om rosa skeddrag och "The Fylking Fly". Så här är resultatet, the incredible, The Fylking Fly.



Jag antar att den gode Lunkan tänkte på Gerd Fylkings rosa adidasoverall.

Imorgon bitti ska jag lägga dessa flugor i en av Postvekets gula lådor för vidarebefodran ner till Rospiggen Patrik. Så Patrik, testa dem och se hur havsöringarna reagerar på dessa kreationer. Blir det kamp eller flykt ?

För er som ännu inte har fattat vad Uriah Heep är för någonting, så avslutningsvis, lyssna och njut av The Firefly.





2 kommentarer:

Lunkan sa...

The Fylking Fly får följa med till Norge i vår.
Jag lägger en order på några samt några U-Heep hyllnignar :-)

Patrik sa...

Helt Underbart!!!
Dom kommer att genomgå test både i vårvarma vikar efter havsöringen, men också under dom första resorna till regnbågssjöarna.
Namnen på flugorna är ju sååå bra.
The Firefly & The Fylking Fly!!
Kul att på något sätt fåt varit med och inspirerat dig.
Jag bockar och bugar för flugorna redan nu.
Ha det gott Stig
//Patrik